1.12.12

Bir Tüyap Anısı

Bildiğiniz ya da bilmediğiniz üzere ben bir kitap bağımlısıyım. Kitaplar ve fuarları vazgeçilmez duraklarım.
Yine böylesi bir günde soluğu Tüyap Kitap Fuarı'nda aldım. Kadim dostum da bana eşlik edince tadından yenmez bir gün geçirdik. Not: Romeo'm her ne kadar bu erkek olan kadim dostumu sevip saysa da kıskanmaktan da geri kalmıyor =/
Canım dostum beni evimden alıp evime bıraktı. Kendi deyimiyle usta şoför :)
Fuar da bildiğin İstanbul dışında. İstanbul tabelasını bile gördük, o derece. Sanki başka bir şehre gitmişiz gibi :) Ve Tanrım böyle bir kalabalık olamaz. Hani memlekette hiç kitap okunmuyor, oranlar düşük diye dönen o muhabbet var ya bence yalan, o. Biz son günü gittik ve hafta içi çok daha kalabalıkmış. Herkes de eli kolu dolu ayrılıyor, fuardan. Nasıl oluyor da oranlar hala düşük anlaması güç.
Biz özellikle pazar günü yani son gün gittik, "Can Dündar" söyleşisi ve imzası için. Ancak sadece söyleşiye katıldık zira o imza sırası gelmezdi :) Ama ben geçen sene "Zülfü Livaneli" için beklemiştim (beklenmez mi hiç:) ve imzamı da kaptım, bir fotoğrafımız bile var birlikte. En mutlu anlarımdandır :)
Can Dündar Söyleşisi epey keyifliydi, Mehmet Ali Birand da vardı, zaten konu da Birand için yazdığı kitap üzerineydi. Açıkçası Birand çok ilgimi çekmese de Can Dündar için değdi. Söyleşinin sonuna doğru yapılan katılımcı yorumları ve soruları ayrı eğlenceliydi. Söyleşi biter bitmez imza alanına gidiyorduk ki hemen önümüzde Can Dündar arkasında biz yürüdük. Ama dediğim gibi o sırayı bekleyemezdik. Zaten fuarda her yerden bir yazar çıkıyordu.
Sonra benim bir kitap listem var, ajanda tutuyorum, o derece :) Kitap aşk gibi değil mi sizce de?
Elimde yerleşim planı oradan oraya savrulduk, canım dostumla. Bir ara yere bile düşüyordum. Kızın biri öyle bir çarptı ki. İğne atsan düşmüyor. Öyle böyle derken listemden sadece isteğim bir kitabı aldım diğerleri enstantane gelişti. Onun da tadı bir başka zaten. O kalabalıkta yine iyi buldum, alacağım şeyleri. Dostum bıraksa daha da alacak çok şey vardı da engel oldum kendime :)
Kitapların dışında bir de sergi alanları mevcuttu, fuarda. Biz o salondan öbürüne geçeyim derken "İllüstrasyon   Sergileri"ne biraz göz attık. Gerçekten çok güzel işler vardı.
İşte o sergiden ufak kareler:

İşte bu üçlemeye bayıldım, özellikle de ters duran kuşlu olana.

Unutmayayım diye kime ait olduğunu da fotoğraflamıştım.


Bunu da çok sevdim.

Peki ben fuardan neler aldım:
İşte listemden, aldığım yegane kitap.

O gün Ahmet Ümit'in de imzası vardı ama yine aynı sebepten onu da beklemedik.

Bu kitap da aklımdaki listeden. Adı gibi hemen bitiyor, ama dimağında kalıyor.

Kitaplığıma girmeye geç kalmıştı, hoşgeldi :)

İşte bu kitap tam bir hazine oldu, benim için.

İçini açıyorsunuz ve cd'si çıkıyor. Hem okuyup hem dinleyebiliyorsunuz.
Kendi sesinden olmasını hiç saymıyorum bile :)

Bir fuar günü de böylece sona eriyor. Fotoğraf çekinmekten hiç hoşlanmayan 
canım dostumla bitiriyorum.


8 yorum:

  1. TV Sanat proğramında katılımın çok iyi olduğunu söyledi İlber Ortaylı ve diğerleri çoğu memnundu:))sergi demişsin ya ben bunu da kitaplar kadar severim sanatın her dalı zenginlik katıyor insanın ruhuna.çok güzel fotolamışsın bir tık büyüterek daha güzel gördüm...ellerine kadrajına sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle katılımda çığır açılmıştı :)
      Ben de çok severim ve özellikle giderim de. Kesinlikle hepsi ayrı zenginlik. Canım benim çok teşekkürler, telefonum her yerde imdadıma yetişiyor :)

      Sil
    2. telefonla da olsa o görüntüleri yakalayıp bizlere ulaştırman çok güzel..:))

      Sil
    3. Tekrar çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Helal olsun Eliane ya,Kaç kişinin tüyap kitap fuarı izlenimleri yazısını okudum.Hiç biri bu sergiyi paylaşmamştı.Senin bu sanatsal duyarlığını tebrik ediyor,paylaşımlarından dolayı sana teşekkür ediyorum:-))
    güzel,keyifli,dolu dolu,kazançlı bir fuar olmuş senin için!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Utandım şimdi :) Ben de tamamını gezemedim ama yine de birçoğunu görme şansım oldu. Hepsi ayrı güzeldi.
      Ben de bu ince düşüncelerin için teşekkür ediyorum, sana :)
      Aynen öyle oldu :)

      Sil
  3. Aa Alemdağ'da Var Bir Yılan'ı almışsın. Okudun mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok azını okudum henüz malesef ama betimlemeler harika!

      Sil